فایل word مقايسه برخي مولفه هاي حافظه دانش آموزان نابينا و بينا | WORD
دارند. ولی در خرده آزمون تکرار رو به جلو و معکوس هیچ تفاوت معنی داری بین این دو گروه مشاهده نشد.نتیجه گیری: در مجموع یافته ها نشان دادند که افراد نابینا در مقایسه با افراد بینا، در تکالیفی که مستلزم مهارت های گوش دادن و تمرکز توجه است و به مقدار بیشتری به مهارت های اکتسابی نیاز دارد، توانایی زیادی نشان می دهند ولی توانایی های ذاتی مانند فراخنای حافظه کوتاه مدت این افراد، همانند افراد بیناست.
كلید واژه: حافظه شنیداری، حافظه کوتاه مدت، دانش آموزان نابینا
فایل word بررسي شاخصهاي DMFT و CPITN در مبتلايان به نشانگان داون | WORD
N باربر 2 بودند. میزان DMFT در افراد مونث و مذکر به ترتیب 6.7 و 6.1 بود. میانگین DMFT بیماران به دست آمده این پژوهش 6.4 است.نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش حاضر درصد بالایی از کودکان مبتلا به نشانگان داون همدان، ضایعات پوسیدگی و مشکلات دهان و دندان داشتند؛ لذا نیازمند درمانهای دندان پزشکی، آموزش دقیق و مکرر دها و دندان و کنترلهای دوره ای هستند. همچنین فراهم آوردن امکانات مالی و تجهیزات لازم برای این برنامه ها ضروری به نظر می رسد.
كلید واژه: DMFT، CPITN، نشانگان داون
فایل word تاثير برنامه آماده سازي بر ميزان پذيرش دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان واجد اختلال حسي- حرکتي در مدارس فراگير و عادي | WORD
چنین نتایج بیانگر آن است که بین میانگین میزان پذیرش دانش آموزان گروه آزمایش با توجه به نوع مدرسه فراگیر و عادی تفاوت معنادار وجود ندارد. در نهایت اثر متقابل گروه آزمایش و نوع مدرسه بر میزان پذیرش دانش آموزان معنادار نیست.نتیجه گیری: شرکت دانش آموزان گروه آزمایش در برنامه های آماه سازی میزان پذیرش آنها را نسبت به دانش آموزان دارای اختلال حسی- حرکتی در مقایسه با گروه گواه افزایش داده است.
كلید واژه: پذیرش، مدارس فراگیر، دانش آموزان واجد اختلال حسی حرکتی
فایل word ويژگيهاي روان سنجي سياهه ارزيابي آمادگي تحصيلي کودکان پش دبستاني در حيطه رويکردها به يادگيري | WORD
یزگذاری گروهی اشاره کرد. تفاوت بین میانگین نمرات کودکان عادی و گروه کودکان کم توان ذهنی پیش دبستانی در همه مولفه ها و کل پرسشنامه در سطح 0.001 معنی دار بود.نتیجه گیری: به طور کلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که مولفه ها و کل پرسشنامه، از اعتبار و روایی مطلوب و بالایی برخوردارند و با اطمینان می توان از آنها برای سنجش عملکرد کودکان پیش دبستانی در حیطه رویکردها به یادگیری استفاده کرد.
كلید واژه: آمادگی تحصیلی، پیش دبستانی، اعتبار، روایی، روان سنجی
فایل word بررسي ساختار عاملي مقياس رفتار انطباقي بزرگسالان (ABS-RC: 2): يک تحليل ثانويه | WORD
اند و لمبرت (1993، ص 40) اقتباس شد.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل جداگانه و مرکب حیطه های ABS-RC: 2، نشان داد که حیطه های مقیاس رفتار انطباقی بزرگسالان بر روی دو مولفه (عامل) عمده با نام استقلال شخصی و رفتار اجتماعی بار می شوند.نتیجه گیری: در تفسیر نمرات ABS-RC: 2 به جای 5 عامل و 18 حیطه که مولفان مقیاس مطرح کرده اند، باید بر دو مولفه مفهومی عمده، یعنی استقلال شخصی و رفتار اجتماعی تمرکز شود.
كلید واژه: مقیاس رفتار انطباقی، تحلیل عاملی اکتشافی، ساختار عاملی، تحلیل ثانویه
فایل word رابطه جرات ورزي و عزت نفس با پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان تيزهوش و عادي | WORD
زهوش تنها بین دو متغیر جرات ورزی و عزت نفس رابطه وجود داشت. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که جرات ورزی و عزت نفس، توانایی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عادی را داشتند.نتیجه گیری: برتری دانش آموزان تیزهوش بر دانش آموزان عادی در سه متغیر: جرات ورزی، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی مورد تایید قرار گرفت. بعلاوه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از روی داده های جرات ورزی و عزت نفس قابل پیش بینی است.
كلید واژه: جرات ورزی، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان تیزهوش
فایل word رابطه بين خود - شکوفايي, رضايت از زندگي و نياز به شناخت در دانش آموزان با استعدادهاي درخشان | WORD
ثیر پایه تحصیلی بر متغیرهای رضایت از زندگی و خود - شکوفایی معنی دار بود. بین دو جنس در متغیرهای مورد مطالعه تفاوت معنی داری وجود نداشت و اثر تعاملی جنسیت و پایه تحصیلی هم معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتیجه کلی تحقیق نشان می دهد که بین متغیرهای خود - شکوفایی، نیاز برای شناخت و رضایت از زندگی رابطه وجود دارد. همچنین با افزایش پایه تحصیلی دانش آموزان از میزان خود - شکوفایی و رضایت آنها از زندگی کاسته می شود.
كلید واژه: خود - شکوفایی، رضایت از زندگی، نیاز به شناخت
فایل word نارساخواني: مروري بر پژوهشهاي اخير | WORD
ختلال را به دانش و آگاهی واج شناختی فرد و عوامل مرتبط با آن نسبت داده اند اما پژوهشهای ارزشمندی در ارتباط با شناسایی منشا عصبی و زیستی این اختلال به انجام رسیده و به نتایج قابل توجهی منتهی شده اند.نتیجه گیری: اختلال خواندن بستر مناسبی را برای مطالعات میان رشته ای فراهم کرده و به عنوان مدل مناسبی برای تبیین عوامل زیستی، آموزشی و اجتماعی- فرهنگی تعاملات مغز / شناخت، مورد توجه قرار گرفته است.
كلید واژه: نارساخوانی، خواندن، پردازشهای واج شناختی، مغز، شناخت
فایل word بررسي سازوکار مقاومت شته سبز هلو (Myzus persicae (Sulzer به حشره کش هاي پيريميکارب و اکسي دي متون متيل | WORD
همچنین در تیمار اکسی دی متون متیل دوز بازدارنده 50 درصد آنزیم استیل کولین استراز به ترتیب برای جمعیتهای کرج، رشت و مقاوم 10-7×7.566، 10-7×8.236 و 10-6×2.11 مولار می باشد. نسبت غیرحساس شدن آنزیم استیل کولین استراز جمعیت مقاوم نسبت به پیریمیکارب و اکسی دی متون متیل به ترتیب 1384.6 و 2.7 بود. نتایج نشان می دهد که آنریم استیل کولین استراز جمعیت مقاوم، به این حشره کشها غیرحساس است.
كلید واژه: شته سبز هلو، پیریمیکارب، اکسی دی متون متیل، استیل کولین استراز، مقاومت به حشره کشها
فایل word بررسي تاثير هوموسيستئين بر عملکرد قلبي و ميزان جريان کرونري در قلب مجزا شده رت | WORD
قلب یعنی RPP ایجاد نکرده اما منجر به افزایش معنی دار میزان جریان مایع کرونری شده است. این افزایش در حضور بالاترین غلظت هوموسیستئین از دقیقه 5 تا 25 دیده شد. در گروه با غلظت متوسط در دقایق 5 و 10 و در گروه با غلظت پایین فقط در دقیقه پنجم ملاحظه گردید.نتیجه نهایی: در مجموع نتایج نشان دهنده این است که هوموسیستئین تاثیر گشادکنندکی بر عروق کرونر داشته که این تاثیر مستقل از عملکرد قلبی بوده است.
كلید واژه: جریان کرونری، موش صحرایی، هوموسیستئین، هیپرهوموسیستئینمیا