فایل word مدلسازي هندسي دقيق سه بعدي مهره اول ستون گردني (اطلس) و تحليل المان محدود مدل | WORD
طور عام مدلسازی دقیق هندسی سه بعدی و تحلیل رفتار بیومكانیكی بافت های سخت بدن و به صورت خاص مهره اول ستون گردنی (اطلس) جسد انسان بر اساس تصاویر CT را مورد توجه قرار می دهد. در این تحقیق پس از ساخت یك مدل سه بعدی دقیق از مهره نمونه اطلس، به بررسی نحوه توزیع تنش در آن در حالات مختلف سر (فلكشن، نرمال، اكستنشن) پرداخته شد. نتایج، حاكی از تطابق تحلیل المان محدود با مشاهدات كلینیكی بود.
كلید واژه: مدلسازی دقیق، ستون فقرات گردنی، تحلیل المان محدود، توزیع تنش
فایل word بررسي اثرات زبري جدار بر ته نشيني و پخش ذرات جامد کروي درون کانال با جريان آشفته | WORD
یك نرم افزار جهت بدست آوردن مولفه های نوسانی سرعت و حركت ذرات تعمیم داده شده است. برای مدل كردن مولفه نوسانی سرعت از روش اغتشاش سفید فیلتری پیوسته (CFWN) استفاده شده است. جهت محاسبه دقیق تر مولفه های نوسانی سرعت، ضرایب مورد استفاده در مدل انتقال تنش های رینولدز اصلاح شده اند. با مقایسه كار انجام شده با كارهای دیگران، تطابق خوبی بین نتایج حاصل از این پژوهش و كارهای انجام شده قبلی دیده می شود.
كلید واژه: جریان دو فاز گاز جامد، سطح زبر، شبیه سازی مستقیم
فایل word تاثير آموزش خودگرداني رفتارهاي توجهي, خودگرداني رفتارهاي انگيزشي و خودآموزي کلامي بر کاهش نشانه هاي اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي | WORD
توجه معنی دار بوده است و با گذر از پس آزمون به آزمون پیگیری، تاثیرات آموزشی خودگردانی رفتارهای توجهی بر نشانه های نارسایی توجه تداوم معنی دار پیدا کرده است، اما با گذر از پس آزمون به آزمون پیگیری، اثر آموزش خودآموزی کلامی بر نشانه های نارسایی توجه معنی دار نبوده است و با گذر زمان، تاثیرات این مداخله، کاهش معنی دار پیدا کرده است.
كلید واژه: خودگردانی رفتارهای توجهی، خودگردانی رفتارهای انگیزشی، خودآموزی کلامی، نشانه های نارسایی توجه / بیش فعالی
فایل word تاثير شن بازي درماني بر رفتارهاي پرخاشگرانه پسران | WORD
تکمیل آن توسط معلمان، 14 نفر از دانش آموزان پرخاشگر انتخاب و به طور تصادفی در گروه های کنترل و آزمایش قرار گرفتند و روش شن بازی درمانی بر روی گروه آزمایش به مدت 6 جلسه بطور انفرادی اجرا شد.یافته ها: با استفاده از T تفاوت، میانگین تفاضل نمره های پیش آزمون و پس آزمون پرخاشگری کودکان مورد مقایسه قرار گرفت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد T محاسبه شده در سطح P<0.05 معنادار و حاکی از کاهش سطح پرخاشگری کودکان در گروه آزمایش بود.
كلید واژه: پرخاشگری، شن بازی درمانی
فایل word اثر بخشي آموزش مهارتهاي خود نظم بخشي بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان نابينا | WORD
ی مکرر استفاده شد.یافته ها: نتایج تفاوت معناداری را در نمره مهارتهای خودنظم بخشی و درس زیست شناسی برای گروه نشان داد. بدین صورت که گروه آزمایش در دو آزمون عملکرد بهتری داشتند و در درس زیست شناسی بعد از گذشت یک ماه باز این برتری را حفظ کرده بودند.نتیجه گیری: گروه آزمایش عملکرد بهترین نسبت به گروه کنترل در یادگیری خودنظم بخشی و درس زیست شناسی نشان دادند.
كلید واژه: خود نظم بخشی، راهبردهای انگیزشی، دانش آموزان نابینا، عملکرد تحصیلی، آزمون زیست شناسی
فایل word کاربرد نرم افزار آموزشي ميلاد بر مبناي مدل عصب روان شناختي بينايي رنگ براي آموزش دانش آموزان نارساخوان | WORD
یی خواندن، کاهش خطای خواندن، سرعت خواندن و درک مطلب نسبت به گروه کنترل رشد محسوسی داشته است. همچنین با محاسبه اندازه اثر مشخص شد 22 درصد از واریانس خواندن صحیح کلمات، 21 درصد از واریانس خطای خواندن، 27 درصد از واریانس سرعت خواندن و 14 درصد از واریانس درک مطلب توسط تاثیر این نرم افزار آموزشی تبیین می شود.نتیجه گیری: با استفاده از این نرم افزار آموزشی می توان به دانش آموزان نارساخوان آموزش داد.
كلید واژه: نارساخوانی، نظریه عصب روان شناختی بینایی رنگها
فایل word مقايسه برخي مولفه هاي حافظه دانش آموزان نابينا و بينا | WORD
ولی در خرده آزمون تکرار رو به جلو و معکوس هیچ تفاوت معنی داری بین این دو گروه مشاهده نشد.نتیجه گیری: در مجموع یافته ها نشان دادند که افراد نابینا در مقایسه با افراد بینا، در تکالیفی که مستلزم مهارت های گوش دادن و تمرکز توجه است و به مقدار بیشتری به مهارت های اکتسابی نیاز دارد، توانایی زیادی نشان می دهند ولی توانایی های ذاتی مانند فراخنای حافظه کوتاه مدت این افراد، همانند افراد بیناست.
كلید واژه: حافظه شنیداری، حافظه کوتاه مدت، دانش آموزان نابینا
فایل word بررسي شاخصهاي DMFT و CPITN در مبتلايان به نشانگان داون | WORD
2 بودند. میزان DMFT در افراد مونث و مذکر به ترتیب 6.7 و 6.1 بود. میانگین DMFT بیماران به دست آمده این پژوهش 6.4 است.نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش حاضر درصد بالایی از کودکان مبتلا به نشانگان داون همدان، ضایعات پوسیدگی و مشکلات دهان و دندان داشتند؛ لذا نیازمند درمانهای دندان پزشکی، آموزش دقیق و مکرر دها و دندان و کنترلهای دوره ای هستند. همچنین فراهم آوردن امکانات مالی و تجهیزات لازم برای این برنامه ها ضروری به نظر می رسد.
كلید واژه: DMFT، CPITN، نشانگان داون
فایل word تاثير برنامه آماده سازي بر ميزان پذيرش دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان واجد اختلال حسي- حرکتي در مدارس فراگير و عادي | WORD
تایج بیانگر آن است که بین میانگین میزان پذیرش دانش آموزان گروه آزمایش با توجه به نوع مدرسه فراگیر و عادی تفاوت معنادار وجود ندارد. در نهایت اثر متقابل گروه آزمایش و نوع مدرسه بر میزان پذیرش دانش آموزان معنادار نیست.نتیجه گیری: شرکت دانش آموزان گروه آزمایش در برنامه های آماه سازی میزان پذیرش آنها را نسبت به دانش آموزان دارای اختلال حسی- حرکتی در مقایسه با گروه گواه افزایش داده است.
كلید واژه: پذیرش، مدارس فراگیر، دانش آموزان واجد اختلال حسی حرکتی
فایل word ويژگيهاي روان سنجي سياهه ارزيابي آمادگي تحصيلي کودکان پش دبستاني در حيطه رويکردها به يادگيري | WORD
ی گروهی اشاره کرد. تفاوت بین میانگین نمرات کودکان عادی و گروه کودکان کم توان ذهنی پیش دبستانی در همه مولفه ها و کل پرسشنامه در سطح 0.001 معنی دار بود.نتیجه گیری: به طور کلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که مولفه ها و کل پرسشنامه، از اعتبار و روایی مطلوب و بالایی برخوردارند و با اطمینان می توان از آنها برای سنجش عملکرد کودکان پیش دبستانی در حیطه رویکردها به یادگیری استفاده کرد.
كلید واژه: آمادگی تحصیلی، پیش دبستانی، اعتبار، روایی، روان سنجی