بخشی از متن فایل word بازاريابي اجتماعي: کاربرد و مزيت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکي :
سال انتشار : 1385
نام کنفرانس, همایش یا نشریه : گام هاي توسعه در آموزش پزشکي
تعداد صفحات :14
زمینه: تجربه جهانی بیانگر آن است که بسیاری از تلاش های آموزشی برای بهبود عملکرد پزشکان بی ثمر و دوره های بازآموزی از کارآیی و تاثیر اندکی برخوردار بوده اند. از علل عدم موفقیت در این عرصه, می توان ناکارآمدی روش های آموزشی را ذکر کرد. تئوری ها و روش های مبتنی بر دیدگاه بازاریابی اجتماعی از جمله روش های نوین آموزشی هستند که می توانند در جهت رفع این مشکل مد نظر قرار گیرند.در سه دهه اخیر استفاده از اصول و روش های بازاریابی تجاری برای تغییر عقاید, نگرش ها و رفتارها, مورد توجه قرار گرفته است و از آن با عنوان بازاریابی اجتماعی نام برده شده است. در این فرآیند منظم و برنامه ریزی شده با استفاده از اصول و تکنیک های بازاریابی تجاری, محور قرار دادن مشتری و شناخت خواسته ها و نیازهای او, مخاطب به انجام یک رفتار و یا توجه به ایده های خاص ترغیب می شود. تحلیل مشتری (شناسایی و دسته بندی مخاطبان), تحلیل بازار و تحلیل کانال, مراحل اساسی برنامه ریزی مبتنی بر بازاریابی اجتماعی به شمار می روند.نتیجه گیری: اگر چه به نظر می رسد طراحی برنامه های آموزشی بر مبنای اصول یاد شده, هزینه اجرای برنامه را افزایش می دهد ولی احتمال موفقیت آموزشی برنامه و تاثیر آن بر رفتار پزشکان را بالا می برد.
کلید واژه: آموزش مداوم پزشکی, بازاریابی اجتماعی, تغییر رفتار, مشتری, بازار
