فایل word بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران دارای 117 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی دبیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه :
امروزه بدون وجود یک نظام ارتباطی و اطلاعاتی گسترده و فعال هیچ تلاشی جهت تولید و پیشرفت جامعه به موفقیت نمی رسد . دولت برای هماهنگی نیروی انسانی سازمانها با این پیشرفتها و ارئه خدمات به روز و با حداکثر اثر بخشی به ارباب رجوع , بر آموزش دوره های فن آوری اطلاعات به نیروی انسانی سازمانها تأکید ورزد حال که چند سالی از برگزاری دوره های فن آوری اطلاعات می گذرد و ضروری خواهد بود که قابلیت ها و اثرات این دوره ها بر کارکنان سازمانهای دولتی مورد ارزشیابی قرار گیرد یکی از عوامل توسعه اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی گسترش همه جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به خصوص در سازمان آموزش و پرورش می باشد . از دهه 1960 میلادی به بعد به سبب تحول در مفهوم و توسعه , جایگاه تعلیم و تربیت در توسعه اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی متحول شده است و تربیت نیروی انسانی جایگاه ویژه ای یافته است و اگر جامعه ای بخواهد نظام اقتصادی , صنعتی , سیاسی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد و آن را با مقتضیات و نیازمندیهای جدید همساز نماید ناچار است که سیاست جامعه ای در توسعه نیروی انسانی داشته باشد , و این میسر نیست مگر اینکه از نظام تعلیم و تربیت متوقع بود .
الگوی آموزش ضمن خدمت می تواند هم در نظام آموزشی متمرکز عملی شود و هم در نظام غیر متمرکز , و اداره آن هم می تواند توسط یک یا چند مؤسسه از انواع مؤسسه های عمومی فنی و تخصصی انجام گیرد و هم زیر نظر نمایندگان آموزش عمومی یک کشور ( جلالی , 1384 : ص 23 )


بیان مسئله :
گسترش روز افزون علم و فناوری باعث شکل گیری ساختارهای سازمانی متفاوت نسبت به گذشته شده است و هر سازمانی برای هماهنگ شدن با این تغییرات سریع و روبه رشد کانالهای ارتباطی درون سازمانی خود را مناسب با این تحولات تغییر داده است . در چنین شرایطی سازمان موفق سازمانی است که با توجه به دانش روز و فناوری پیشرفته خود را به سوی ترقی و پیشرفت هدایت کند ( تقوی , 1382 , ص78 )
تغییرات سریع و فناوری در همه سازمانها به خصوص در سازمان های بزرگ صنعتی تأثیر بسیاری می گذارد و غفلت از آن باعث سقوط صحیح سازمان می شود سازمانها از ارکان مهمی از قبیل سرمایه, نیروی انسانی , فناوری و مدیریت شکل یافته است . که به زغم بسیاری از صاحبنظران نیروی انسانی مهمترین رکن در این بین است زیرا کارایی سازمان منوط به انجام وظایف درست و صحیح این نیروها در دایره صفی و ستادی است از آنجایی که حدود 70 درصد منابع و سرمایه سازمانها را منابع انسانی تشکیل می دهد لذا تأمین این سرمایه انسانی مستلزم انجام فعالیتهای آموزشی منظم و مستمر در تمامی سطوح سازمانی است پرورش انسانهای زبده و ماهر که از آن به عنوان توسعه منابع نیروی انسانی یاد می شود ضرورت اجتناب ناپذیری است که سازمانها برای بقا و پیشرفت در جهان پر تغییر و تحول امروزی سخت بدان نیازمندند با توجه به نکات بیان شده این نکته قابل تأمل است که صرفاً آموزش و اجرای دروه های آموزشی نمی تواند به سازمان در راه رسیدن به اهداف خویش کمک کند آموزشها باید با توجه به اصول و روش های علمی بنا گذشاته شوند تا نتیجه به دست آمده نیازهای موجود را بر طرف سازد در غیر اینصورت آموزشها بی فایده و حتی در مواردی باعث پی برد نتایج به دست آمده از اجرای دوره های آموزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر بوده است ؟ جواب این سؤال را بیشتر صاحبنظران به صراحت داده اند . ( یک ارزشیابی جامعه و کامل می تواند ما را از اثر بخش بودن نتایج آموزشها آگاه کند ارزشیابی بازخوردی را ایجاب می کند که می توان با توجه به آن فهمید آموزشها داده شده در رسیدن به ادهف مورد نظر اثر بخش بوده اند یا خیر ) . ( فخرایی , 82 : 34 )
لذا ما در این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سؤال هستیم که میزان اثربخشی  دوره های آموزشی بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی تا چه حدودی است ؟ 


واژگان لاتین :
1-    skill official
2-    orinted educational
3-    on ford
4-    british
5-    organization
6-    supplier
7-    larens esten Hans
8-    educationa ehhicency
9-    systematic
10-    creativity
11-    electronic networks
12-    creation
13-    verification
14-    accreditation
15-    distribuation
16-    application of knowledge
17-    usefulness of educational technology
18-    information literacy


منابع فارسی  :
1-    شهبازپوری , شاهین ( 1381 ) بررسی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان شهرستان پاوه , پایان نامه کارشناسی .
2-    بهروش , آرزو ( 1387 ) بررسی و مقایسه کاربرد ICT در بین دانش آموزان و دبیران , پایان نامه کارشناسی
3-    جهانگرد , فریدون ( 1388 ) نیازهای آموزشی و کاربرد ICT در مدارس , فصل نامه تعلیم و تربیت شماره 321
4-    حیاتی , حسن ( 1385 ) کاربرد ICT و نیازهای آموزشی دبیران متوسطه , پایان نامه کارشناسی
5-    رازقی نیا , فوزیه ( 1387 ) بررسی و مقایسه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین دانشجویان , پایان نامه کارشناسی ارشد
6-    اصفهانی , عارف ( 1381 ) میزان استفاده از فناوری اطلاعات   ارتباطات ,‌فصل نامه تعلیم و تربیت , شماره 289
7-    مهر محمدی , نعمت ( 1387 ) بررسی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان به کاربرد ICT  انتشارات مهر , چاپ سوم
8-    معین پور , نصرالله ( 1382 ) بررسی و مقایسه کاربرد ICT  در مدارس و پیشرفت دانش آموزان , پایان نامه کارشناسی
9-    مشایخ , پدرام ( 1380 ) میزان کاربرد ICT در دبیرستان ها فصل نامه آموزشی – فرهنگی پیوند , شماره 247
10-    سلطان قرایی , مرتضی ( 1373 ) تحقیقات دبیران درباره استفاده از فاوا د رمدارس متوسطه , مجله پیوند , شماره 311
11-     رئوف , عباس (  137‌) , بررسی و میزان کاربرد ICT در دانش آموزان , پایان نامه کارشناسی
12-    عطاران , خلیل ( 1388 ) مفاهیم پایه فناوری اطلاعات , نشر علوم رایانه , شماره 3
13-     جهانگیر , زهره ( 1388 ) نیازهای اطلاعاتی مدیران و دبیران مدارس متوسطه , پایان نامه کارشناسی ارشد
14-     شریف آبادی , سیدرضی ( 1379 )  کاربرد ICT و میزان استفاده از آن در فعالیت های آموزشی و یادگیری دبیران و دانش آموزان پایان نامه کارشناسی ارشد
15-     نعیمی , پروین ( 1382 ) مدیریت آموزش و پرورش در عصر اطلاعات , شماره 4 , نشر نی
16-     هاشم نژاد , نصرت ( 1385 ) روش های استفاده از کاربرد ICT در میان دبیران مقطع متوسطه و تاثیر بر نیازهای آموزشی دانش آموزان , پایان نامه دکتری
17-    قشقاییان , شهاب ( 1387 ) مبانی توسعه و کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش , شماره 4 , ص 56
18-     علوی , نادر ( 1388 ) فعالیت های علمی و پژوهشی دبیران با استفاده از کاربرد ICT پایان نامه کارشناسی ارشد
19-     فضلی خانی , محمدرضا ( 1387 ) آموزش فناوری در کتابهای دانشگاهی در کشور های پیشرفته , شماره 6 ص 211
20-    دیلمقانی , طاهره ( 1382 ) آموزش و پرورش در عصر فناوری , تکنولوژی آموزشی , شماره 1 ص 120
21-    کاشانی , جهانگیر ( 1381 ) استفاده از اینترنت در آموزش , تهران دفتر پژوهش های فرهنگی
22-    www.fasleno.com  htt://
23-    www.ziba.blogfa.com http://

 

منابع خارجی :
McAdam, R, Keogh, W. (2004). Transitioning towards
creativity and innovation measurement in SMEs. Creativity and
Innovation Management, 13 (2), 126-139.
O’Neil, H., Abedi, J., & Spielberger, C. (1994). The
measurement and teaching of creativity. In H. O’Neil & M.
Drillings (Eds.). Motivation: Theory and research, (pp. 245-
263). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

لینک کمکی