فایل word بررسی چگونگی گسترش نظم و انضباط کیفی در مدارس

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word بررسی چگونگی گسترش نظم و انضباط کیفی در مدارس دارای 48 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word بررسی چگونگی گسترش نظم و انضباط کیفی در مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه    1
هدف     2
روش     3
توصیف وضعیت موجود    3
جمع‌آوری اطلاعات (شواهد / یک )     4
تجزیه و تحلیل شواهد یک     12
انتخاب راه جدید موقتی یک     15
اجرا و ارزشیابی طرح     15
جمع آوری اطلاعات شواهد دو     16
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد دو     22
انتخاب راه جدیدتر و ارزشیابی آن     23
حسن ختام     37
منابع     39
چکیده (کوتاه نوشت)     40
 
مقدمه:
از خدا جوییم توفیق ادب
هر کودکی نیاز به یادگیری نظم و انضباط دارد. خانواده اولین مکانی است که کودک در آنجا یاد می گیرد که چه رفتارهایی مورد قبول و پذیرش و چه رفتارهایی نا مطلوب است.
کودکان باید یاد بگیرند که:
کدام دسته از کارها خیر و سالم است و کدام کارها ناسالم و شر هستند.
چرا احترام به حقوق دیگران و حفظ حرمت افراد واجب است؟
و...
معمولاً کودکانی لوس, بد رفتار,‌خودخواه و نا امن, نامیده می‌شوند که با انضباط ناچیزی پرورش یافته اند و تربیت کودکان با انضباط سخت, کودکانی ترسو را به بار می آورد.
بعد از خانواده مدرسه, مکانی است که بصورت رسمی, مستقیم و غیر مستقیم به پی ریزی مبانی نظم و انضباط می پردازد.
و طی فرآیند تقریباً ده- دوازده ساله نوجوانان و جوانانی را وارد اجتماع می نماید که از آنها انتظار حداقل یک «شهروند خوب» که نظم اجتماعی را رعایت کند را داریم.
در این طرح پژوهشی سعی دارم ضمن بررسی مبانی نظم و انضباط کیفی و ایجابی به جای نظم و انضباط سلبی و تحمیلی راهکارهای عملی دستیابی به این امر خطیر را با توجه به بضاعت فکری و عملی و به استعانت از رب متعال که پرورش دهنده و بهترین نظم دهنده در جهان است را بیان کنیم.
تا ان شا ا... جرقه ای باشد برای روشن کردن مشعل هدایت آینده سازانی که راهنمایی آنها بدست ما سپرده شده است.

بیان مساله:
-مدارس ابتدایی تابع چه قوانین و مقررات انضباطی هستند؟
-دانش آموزان ابتدایی (مخاطبان) از نظر جسمی, ذهنی, عاطفی, اجتماعی, اخلاقی و ... دارای چه توانایی‌ها و محدودیت هایی میباشند.
-سیر آموزش انضباط از خانواده و مدرسه چگونه باید طی گردد؟
-چگونه می توانم با طرحی نو انضباط کیفی و درونی با تاکید بر تربیت وجدان در مدرسه را گسترش دهم؟
هدف:
-آگاهی از قوانین و مقررات انضباطی که مدارس باید تابع آن باشند.
-آگاهی از توانایی‌ها و محدودیت های مخاطبان که قصد منضبط نمودن آنها را داریم.
-مطالعه و سیر آموزش انضباط از خانواده تا مدرسه.
-ابداع طرح های نو, جهت تقویت انضباط کیفی و درونی با تاکید تربیت وجدان.

 

منابع:
-قرآن مجید
-نهج البلاغه
-آیین نامه اجرایی مدارس, شورای عالی آموزش و پرورش 1379
-روسو. ژان ژاک. کیا منوچهر. امیل. گنجینه 1360
-علامه طباطبایی. استاد محمد حسین. تفسیر المیزان. 1376
-ابوالضیا. محمود. اصول و روش هیا صحیح تربیت. امیر کبیر. 1373
-ظهوریان جواد. آموزش در دوره متوسطه. آستان قدس رضوی. 1370
-راصد. سعید. ویژگی های تفکر دینی کودکان. نهج.1382
-پارسا.محمد.روان شناسی رشد کودک و نوجوان. بعثت 1372
-بیابانگرد. اسماعیل. راهنمای والدین و معلمان. فرهنگ اسلامی. 1376
-کاشانی ها. زهرا. تشویق و تنبیه. رامین 1377

لینک کمکی