فایل word بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل word بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC

شرایط فنی

مرور کلی سیستم

پردازش داده‌های EDC

سیگنال‌های ورودی

اصلاح سیگنال

پردازش سیگنال در ECU

سیگنال‌های خروجی

انتقال داده‌ها به سایر سیستم‌ها

مرور کلی سیستم

انتقال داده‌ها به روش متداول

انتقال داده‌های سریال (CAN)

شبکه‌ی ECU

شناسائی بر اساس محتویات

تخصیص اولویت

شکل پیام

خطایابی متمرکز

همزمان سازی

بلوک‌های سیستم

اجزا تشکیل دهنده

حس‌گر حرکت شانه

حس‌گر فشار هوای ورودی

حس‌گرهای درجه حرارت

حس‌گر سرعت پیش‌روی خودرو

پانل راننده

سویچ اتصال برای ترمزها, ترمز اگزوز و کلاچ

عمل کننده سولنوئیدی

مقدار سوخت تزریقی

دور آرام

دور متوسط

سرعت پیش‌روی خودرو

دیگر وظایف

وظایف ترمز موتور (اگزوز)

ممانعت از روشن شدن موتور در سرازیری

خاموش کن کلیدی موتور

وسیله‌ ارتباطی

سیستم ایمنی

امکانات انتقال ماشین به تعمیرگاه (جایگزینی)

وظیفه‌ی خاموش کردن

پمپ‌های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی

کنترل شروع تزریق

ملحقات

حس‌گر سوزنی متحرک

حس‌گر سرعت دورانی

واحد کنترل الکترونیکی (ECU)

مکانیزم عمل کننده

حلقه کنترل خودکار

کنترل الکترونیکی پمپ‌های انژکتور آسیابی محوری VE-EDC

بلوک‌های سیستم

اجزا سیستم

حس‌گرها

واحد کنترل الکترونیکی (ECU)

عمل کننده‌ی سولنوئیدی برای کنترل مقدار سوخت تزریقی

سوپاپ سولنوئیدی برای کنترل شروع تزریق

مقدار سوخت تزریقی

شروع تزریق

گردش دوباره‌ی گاز اگزوز (EGR)

انتخاب سرعت و تثبیت آن

وظایف تکمیلی

اقدامات ایمنی

خودآگاهی

مزیت‌ها

خاموش کردن موتور

خاموش کن الکتریکی

 

 

مقدمه

امروزه, در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته, کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور, فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته, اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی, که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند, موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان کاملتر صورت می‌گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم, با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می‌شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی, هیچ گونه تلفات ناشی از سریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم, مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش می‌یابد.
علاوه بر این, موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل, انتظارات بیشتری مطرح شود, از جمله:
- فشارهای بالا در تزریق سوخت,
- منحنی بنیادی‌تری از آهنگ سوخت‌دهی,
- شروع تزریق متغیر,
- تزریق پیلوتی,
- سازگاری مقدار سوخت تزریقی, فشار تقویت یافته, و کمیت سوخت تزریقی در یک مرحله‌ی کاری معین,
- کمیت سوخت راه‌انداز وابسته به درجه‌ی حرارت,
- کنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور,
- تنظیم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده,
- به کارگیری چرخش دوباره‌ی گاز اگزوز, EGR با کنترل خودکار,
- کاهش در تولرانس‌ها و افزایش در دقت, در تمام طول عمر مفید وسیله‌ی نقلیه.
گاورنرهای مکانیکی متداول (وزنه‌های گریز از مرکز) با به کارگیری چندین وسیله‌ی اضافه‌شده, شرایط متنوع در حین کار را ثبت می‌کنند تا تشکیل مخلوط با کیفیت بالا تضمین شود. بنابراین, این نوع گاورنرها به یک کنترل ساده‌ی دستی در موتور محدود می‌شوند, در صورتی که عمل کننده‌های مهم و متنوعی وجود دارند که امکان ثبت آن‌ها توسط این وسائل وجود ندارد و یا اگر هم ثبت شوند, سرعت کار مطلوب نخواهد بود.
مرور کلی سیستم
در سال‌های گذشته, به علت افزایش, چشم‌گیر در توان محاسبه‌ای میکروکنترلرهای موجود در بازار, تبعیت کنترل الکترونیکی دیزل (EDC) از مقررات و شرایطی را که پیشتر یادآور شدیم را ممکن ساخته است.

لینک کمکی