فایل word بررسی معنی و مفهوم هنر دارای 69 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل word بررسی معنی و مفهوم هنر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
مقدمه
در سال 1997 نیویورک تایمز نظرسنجیای را با موضوع طبیعت هنر منتشر کرد که از مجموع مصاحبات انجام شده با هفده متخصص سرشناس گردآوری شده بود: [این متخصصان عبارتند بودن از:] مورخان هنر, متصدیان موزه, منتقدان, یک فیلسوف, هنرمندان, یک خبرنگار, و یک عضو کنگره آمریکا در ارتباط با [سازمان] موقوفات ملی برای هنرها. از آنها پرسشهایی به عمل آمد که عنوان موضوعی بحث ما را نیز شامل میشود: چیست هنر؟ ممکن است انتظار داشته باشید که تعاریف قاعدهمند و دقیقی از این گروه برآمده باشد, و لیکن نظرات در سطحی غیر صریح تا شکاکانه ابراز شدند. اکثر ایشان بر این عقیده بودند که امروزه بسیار دشوار است که بگوییم چه چیزی هنر است [چیست هنر], تا حدی به این دلیل که خارج کردن هر آنچه هنر نیست از حوزه هنرها, کم و بیش غیر ممکن است. ویلیام روبین , رئیس اسبق بخش نقاشی و مجسمه موزه هنر مدرن اظهار کرد: «هیچ تعریف واحدی از هنر وجود ندارد که به نحو کلی قابل مدافعه باشد.»؛ فیلیپ دی مونتبلو , رئیس موزه متروپولیتن , نیز بر همین عقیده بود: «امروزه در مورد هیچ چیزی موافقت عمومی وجود ندارد.»؛ «حتی مفهوم معیارها نیز پرسش برانگیز هستند.» توماس مک اویلی , مورخ هنری, قدری بیباکتر بود: «اگر چیزی, هنر نامیده شود یا در یک مجله هنری راجع به آن مطالبی نوشته شود, در نمایشگاهی به نمایش درآید یا توسط یک مجموعه دار خصوصی خریداری شود, پس آن چیز هنر است.» و لیکن هنرمندی به نام باربارا کروگر حتی در مورد این اظهاریه فراگیر نیز نظری شکاکانه داشت, او بیان کرد: «من با مقولات [طبقهبندیهای منطقی] مشکل دارم», «فقط میدانم که این ایده که یک چیز به دلیل حضورش در گالری فوراً هنر است, در حالی که چیزی که جای دیگری است هنر نیست, ایدهای احمقانه و تنگ نظرانه است. به تعاریف تنگنظرانه علاقهای ندارم.»
نظریه پردازان و دست اندرکاران [در رشتههای هنری] هرگز در مورد روش پاسخ گویی به پرسشهای مبسوط و ارزشی توافق کاملی نداشتند, لذا انتظار وجود مقدار مشخصی از عدم توافقها میرود. تعریف هنر همواره امر دشواری بوده است, از آنجا که صور, انواع, دورهها, سبکها, نیات و مقاصد بسیاری وجود دارند که در ساخت و پذیرش آن به هم میآمیزند. با اینحال, درنگ و زحمت ناشی از این پرسش برای بسیاری از متخصصان, که به نظر میآمد بیشتر از دیگران در وضعیتی باشند که نظر قطعی خود را در مورد این مسأله صادر کنند, خبر از بحران نظری مهمی میدهد. برای افراد بسیاری, هر نوع تعریفی کلاً نوعی بدفهمی به شمار میرفت. رابرت رزنبلوم , مورخ هنری و متصدی [موزها] گوگنهایم , بیان کرد: «اکنون ایده تعریف کردن هنر چنان بعید است که فکر نکنم کسی جرأت انجام آن را داشته باشد.», «اگر ظرف پیشاب دوشان هنر است, پس هر چیزی هنر است.»
