فایل word شناسايي مشتريان سود آور شرکت اينترنتي با ترکيب نقشه هاي خود –سازماندهي( som ) و روش K-means در داده کاوي(مطالعه موردي)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل word شناسايي مشتريان سود آور شرکت اينترنتي با ترکيب نقشه هاي خود –سازماندهي( som ) و روش K-means در داده کاوي(مطالعه موردي) :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومين همايش ملي مهندسي کامپيوتر و فناوري اطلاعات دانشگاه پيام نور

تعداد صفحات :10

چکیده مقاله:

امروزه با ورود فناوری اطلاعات به عرصه های مختلف جامعه بسیاری از الگوهای زندگی افراد تغییر کرده است به طوریکه امروزه شرکت های ارائه دهنده خدمات دهنده اینترنتی به یکی از پرطرفدارترین حوزه های کسب و کار تبدیل شده اند که همین امر رقابتی را بین این شرکت ها برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد کرده است بنابرین داشتن الگوی بازاریابی موفق می تواند این شرکت ها را در سودآوری بیشتر یاری کند. در این مقاله پروفایل مشتریان یک شرکت ارئه دهنده خدمات اینترنتی در اصفهان با استفاده از تکنیک های داده کاوی و با ترکیب روشهای SOM و K-means برای اعمال در مدل RFM (تاخر,تعداد,ارزش پولی) و درخت تصمیم مورد بررسی قرار گرفته است. روش های داده کاوی باعث شناسایی چهار نوع از مشتریان(مشتریان وفادار, مشتریان بالقوه, مشتریان جدید و مشتریان از دست رفته) شده است که به این ترتیب به بیان پیشنهادهایی جهت توسعه استراتژی های بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شده است

لینک کمکی