فایل word موانع و مشکلات کلاس هاي چندپايه ي ابتدايي | WORD
استفاده از نرم افزار 20 spss بهره گرفته شد.نتایج تحلیل مربوط به موانع و مشکلات کلاس های چندپایه در فرآیند تدریس ابتدایی نشان دادکه عوامل درون کلاسی و برون کلاسی (کمبود وقت برای تدریس، عدم برخورداری از تجهیزات و امکانات ،محرومیت،نوع چیدمان، برنامه ریزی، ،زیباسازی فضای مدرسه،بیسوادی اولیاو ... )در فرآیند تدریسو کلاسداری تأثیر دارد و عدم برخورداری معلمان از حقوق و مزایا با توجه به سختی کار،تأثیر ندارد.
فایل word مولفه هاي هويت ايراني ,اسلامي در کتب فارسي دوره اول ابتدايي | WORD
ند. چنین پیروزی باید همراه با حرکت و تلاش برنامه ریزان و سیاستمدارانی باشد که بتوانند با حفظ منافع ملی که جزئی از مفهوم امنیت ملی است و در نظر گرفتن مسائل نظام بینالمللی، تمدنی را بسازند که اتکای آن به زمین، سرمایه یا مواد خام صرف نباشد بلکه مبتنی بر پرورش روحیه ملی و هویتی توام با نیروی خلاق بشری و ابتکار باشد.هدف محقق این پژوهش بررسی نمادها،هویت ملی ،اسلامی درکتابهای درسی دوره اول ابتدایی می باشد
فایل word نابرابريهاي طبقاتي اجتماعي وگرايش هاي تحصيلي دانش -آموزان درجامعه شهري سلماس | WORD
همبستگی همراه با گزارش توصیفی لحاظ نظرقرارگرفته وفن گردآوری اطلاعات پرسشنامه نیمه بسته می باشد. تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده با نرم افزار spss و جداول توصیفی براساس حجمنمونه 400 نفر صورت گرفته است . نتایج حاصله ازتحلیل نشان می دهد که بین، تحصیلات، اعتبارشغلی پدرو وضعیت درآمد والدین وگرایش تحصیلی و خرده فرهنگ طبقاتی قومی و گرایش تحصیلی نوع رابطه معنا دار قدری بیشتر معلوم شده و توضیح مختصر داده شود
فایل word نحوه تعامل و برخورد با اهل کتاب در سيره نبوي | WORD
یامبر که تسامح و اسلامی سرچشمه گرفته بود، نه تنها درباره پیروان ادیان الهی و اهل کتاب، بلکه با کافران و مشرکان نیز تا هنگامی که علیه مسلمانان ترفندی سازنکرده بودند، صور می گرفت پیامبر با اهل کتاب چه در مانی که در موضع در بودند و چه در موضع ضعف بودند، تعام مثبت و سازنده داشتند، تا حدی که برخی از حتی نخبگان اهل کتاب صرفاً از طریق نامه و یا ارسال سافیر و از طریق ارتباط غیرمستقیم با پیامبر، مسلمان میشدند
فایل word نشانه شناسي اختلال شخصيت مرزي و ارتباط آن با هوش اجتماعي | WORD
نباطی نیز از مدلهای تحلیل واریانس چند متغیره و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که اختلال شخصیت مرزی با هوش اجتماعی همبستگی منفی و معنادار دارد. نشانه های اختلال شخصیت مرزی، یعنی آشفتگی هویت، مکانیزم های دفاعی اولیه، واقعیت آزمایی و ترس از صمیمیت تحت تاثیر هوش اجتماعی کاهش می یابند. همچنین، ابعاد هوش اجتماعی می توانند 46 درصد از نشانه های اختلال شخصیت مرزی را تبیین و پیش بینی کنند.
فایل word نظام جهاني امانوئل والرشتاين | WORD
گاه نظام جهانی این نظام تاریخی است به جای دولت یا جامعه واحد اصلی تحلیل را تشکیل میدهد. والرشتاین نظام تاریخی سرمایه داری را با ساختارهای سه گانه مر ز، نیمه پیرامون، پیرامون مورد بررسی قرار میدهد.از نظر والرشتاین راه های برون رفت از توسعه نیافتگی و حرکت از ناحیه حاشیه نظام جهانی به ناحیه نیم حاشیه از طریق اغتنام فرصک , دعوت از سرمایه گذاری خارجی و راهبرد حکومک خود اتکاء یا اعتماد به نفس , انجام میشود
فایل word نقش بخشش در آرامش روان انسان از ديدگاه قرآن و عترت | WORD
مذاهب و ادیان، قزبی که بخشنده باشد را سلایش می کنند. همه ما به دنیا آمدهای که بخشیدن را یاد بگیریم. دکتر ریموند مود ی، در کتاب خود زندگی پس از زندگی مینویسد: انسانهایی که پس از مرگ زنده شده اند، ادعا میکنند نوری خیره کننده می بینند، که معمولاً باور بر این است که این نور خداست، که آنها را تشوبق می کند به دو چیز اهمیت دهند: اول عزم و بعد عشق . مقاله حاضر به بررسی نقش عفو و بخشش در آرامش روان انسان می پردازد
فایل word نقش برگزاري دوره هاي آموزشي ICDL بر عملکرد معلمان ابتدايي | WORD
مع آوری اطلاعات شامل پرسش نامه محقق ساخته تأثیر دوره های آموزشی بر عملکرد معلمان ابتدایی بوده است. روایی محتوایی و صوری پرسشنامها مورد تأیید متخصصان قرر گرفت. نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نشان داد که بین نظرات افراد در مورد تأثیر آموزشهای ICDL بر عملکرد معلمان بر حسب سن، تحصیلات تفاوت وجود دارد و همچنین بین نظرات افراد در مورد تأثیر آموزشهای ICDL بر عملکرد معلمان برحسب تحصیلات، تفاوت وجود ندارد.
فایل word نقش پنج عامل اصلي شخصيت در هويت ديني نوجوانان | WORD
ای روان رنجوری، برون گرایی و توافق جویی، در هویت دینی دیررس: عامل های روان رنجوری و وظیفه شناسی، در هویت دینی آشفته: عامل روان رنجوری، و در هویت دینی منع شده: عامل های برون گرایی، انعطاف پذیری و توافق جویی. درصد واریانس تبیین شده هویت دینی توسط مجموع پنج عامل اصلی شخصیت عبارتند از: هویت دینی دیررس 11 درصد، هویت دینی کلیشه ای 8 درصد، هویت دینی منع شده 8درصد، هویت دینی آشفته 4 درصد و هویت دینی موفق 5/2 درصد.
فایل word نقش تضاد طبقاتي اجتماعي بر گرايش تحصيلي دانش آ موزان | WORD
شتنها است. بنابراین نظام های آموزشی ساختارهای طبقاتی موجود را متأثر میسازند و با کنترل نوع آموزش و دانش، توانایی گروههای متفاوت مردم را برای رسیدن به موفقیتها در جامعه کنترل میکنند. بنابراین نظام آموزشی نقش ویژهای در بقای نظام طبقاتی موجود ایفاء میکند، تا بدین ترتیب، بچه ها را برای نقشهایشان در جامعه سرمایهداری و صنعتی آماده سازد. از اینروست که نظام آموزشی، توسط گروههای حاکم بر جامعه کنترل میشود.