فایل word بررسي تحليلي ابعاد نظريه ضمني هوش و ارتباط آن با يادگيري | WORD
ه نظریه ضمنی هوش دارای دو بعد مهم تاب آوری و خود تحولی می - باشد. تاب آوری به برداشت های افراد از توانایی های خود در مواجهه با مسائل یادگیری و آموزشی دارد که می تواند یادگیری آنها را در جهت مثبت تغییر دهد و آنها را به تلاش اتخاذ راه حل های متناسب و سنجیده ترغیب کند. خود تحولی نیز نشان دهنده برداشت های - یادگیرندگان از تاثیر و ارزشمندی ارتباطات در بهبود مهارت های ارتباطی آنها می باشد که مهمتر از یادگیری های آموزشگاهی و درسی است.
فایل word بررسي تطبيقي تاثيرات تشويق در افزايش يادگيري دانش آموزان ازديدگاه معلمان و مربيان منطقه انزل شهرستان اروميه | WORD
بیت بوده چنانکه تشویق توسط افراد متخصص انجام شودکه مورد احترام دانش آموزان هستند موجبات افزایش یادگیری مناسب در دانش آموزان میگردد، تشویق موجب علاقمند نمودن دانش آموزان به درس گردیده و دانش آموزان با شوق وذوق بیشتری درس را فرامیگیرند، وبیشتر به موضوع درس علاقمند خواهند شد وهمین امرنقش بسیار مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد ، همچنین تشویق می تواند یک عامل بسیار مهم در به کار انداختن ابتکار عمل در دانش آموزان باشد.
فایل word بررسي توصيفي-جمعيت شناختي دستفروشي زنان در شهر تهران | WORD
ی تحصیلات دانشگاهی میباشند. این آمارها نشان میدهد زنان فعال در این بخش با توجه به تحصیلات دانشگاهی برای تامین معاش زندگی به ناچار بهدستفروشی روآوردند. در این پژوهش تمامی فرضیات اصلی تایید شدند و یافته ها نشانگر آن است که بین متغیرهای سن، تحصیلات، وضعیت تاهل و میزان درآمد زنان موردمطالعه و متغیر گرایش به دستفروشی رابطه ی معنادار وجود دارد.علاوه بر این مهم ترین عامل گرایش زنان دستفروش به این پدیده عامل درآمد گزارش شده است.
فایل word بررسي جامعه شناختي عدم رعايت قوانين و مقررات راهنمايي ورانندگي (مورد مطالعه شهر همدان) | WORD
ئوریهای جامعه شناسی مربوط به جامعه پذیری و درونی کردن ارزشها و کنترل اجتماعی بهره گرفته شد است. نتایج این پژوهش، نشان از این دارند که درونی کردن ارزشها و قوانین راهنمایی و رانندگی با جامعه پذیری آنها ممکن میگردد و این امر با ادغان موازین و ارزشهای گروهی و بهبود تقسیم جوار شکل میگیرد. با درونی شدن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی وجدان جمعی جای فردمحوری را گرفته و شواهد جامعه ای بهنجار با شهروندانی قانون مدار خواهیم بود.
فایل word بررسي جايگاه و نقش مديريت آموزشي در مدارس | WORD
سانی، ادراکی و فنی می توان چهره سازمانها را دگرگون ساخت. از بین مدیریتها، مدیریت آموزشی از دشوارترین، پر اهمیت ترین و حساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده و بسیار گسترده ، فعالیتهای متعدد و متنوع و روشهای اجرایی گوناگون ، مدیریت و رهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در مقاله بر آن شدیم تا به بررسی و تبیین جیگاه مدیریت آموزشی در نظام مدارس بپردازیم.
فایل word بررسي جمعيت شناختي راهکارهاي بهبود مشارکت والدين در امور آموزشگاه در مدارس ابتدايي شهر شاهين شهر از ديدگاه والدين و مديران | WORD
کت اولیا با توجه به عوامل جمعیت شناختی پاسخگویان به پرسشنامه محقق ساخته (مدیران اولیا) مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از روش تحقیق توصیفی، پیمایشی نمونه ی آماری شامل 70 نفر از مدیران مدارس ابتدایی و 384 نفر اولیای دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و دولتی، براساس طیف لیکرت مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه ی معناداری بین برخی پارامترهای مورد بررسی، با میزان مشارکت اولیا در امور آموزشگاه وجود دارد.
فایل word بررسي جهت گيري مذهبي و ويژگي هاي شخصيتي دانشجويان بر اساسپنج عامل شخصيت NEO | WORD
تهای معنوی، نمتره کتل معنویتت و هم نتین بتاجهتگیری مذهبی بیرونی، رابطه مستقیم دارد. هم نین دلپذیربودن، با فعالیتهای معنوی، نیازهای معنوی، نمره کل معنویت و جهت گیری مذهبی درونی، رابطه مستقیم دارد.به طور کلی، نتایج نشان داد که بین ابعاد مختلف شخصیت با معنویت و جهت گیری مذهبی رابطه وجود دارد.هم نین نتایج دیگر پژوهش این بود که سه بعد شخصیت شامل مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری و دلپذیر بودن توانستند ابعاد معنویت را پیش بینی کنند
فایل word بررسي چالش هاي پيش روي مديريت ياددهي –يادگيري در مدارس ايران | WORD
ی چالش های پیش روی مدیریت یاددهی یادگیری در مدارس – ایران بوده است.روش تحقیق توصیفی از نوع میدانی بوده است به این ترتیب که برای گرد آوری اطلاعات کتابخانه ای،شامل شناسایی مطالعه، طبقه بندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها و جمع بندی در خصوص موضوع مورد مطالعه پرداخته شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که اگر فرایند یاددهی – یادگیری به طور صحیح مدیریت شود هم فرایند مذکور راحتر صورت گرفته و هم موجبات پیشرفت فناوری را فراهم میسازد .
فایل word بررسي چگونگي انگيزش و يادگيري در دانش آموزان | WORD
ابی توصیفی معلم از نحوه تلاش و عملکرد دانش آموز تأکید دارند تا ارزشهای کمی . عامل دیگری که بر انگیزش و یادگیری دانش آموز موثر است پاداش هایی هستند که اگر به عنوان مشوق یا کارکرد کنترل اجتماعی بکار گرفته شوند انگیزش را در دانش اموزان کاهش خواهند داد . معلمان در نظام انگیزشی باید دانش آموزان را در جهت برانگیخته شدن انگیزش درونی هدایت کنند تا از احساس غرور و شایستگی لبریز شوند و سطح انگیزش و یادگیری فرد را بهبود و ارتقاء بخشند
فایل word بررسي رابطه ابعاد و مولفه هاي هوش سازماني بر ميزان بهره وري کارکناندانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شرق | WORD
بین این دو متغیر برابر 0/868 بوده و رضریب تعیین برابر 0/754 می باشد و در سطح معناداری 0/000 وf برابر با 0/754 معادله رگرسیون به لحاظ آماری معنی داراست ورابطه مستقیم ومثبت بین دومتغیر وجود دارد .دررابطه با سوال های فرعی پژوهش که به دنبال بررسی رابطه بین ابعادو مولفه های هوش سازمانی بر میزان بهره وری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق ، نتایج نشان می دهد که در تمامی موارد ضریب همبستگی بالا بوده ومعادله رگرسیون معنادار می باشد