فایل word بررسي تحليلي مقاوم سازي قاب هاي خمشي فولادي به وسيله پانل هاي ساخته شده از بتن مسلح شده با الياف فولادي | WORD
نتی مانند استفاده از دیوار برشی معمولی، می توان به مقاومت و اتلاف انرژی بیشتر در صورت استفاده از این پانل ها اشاره نمود. در این مقاله بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده در گذشته و با استفاده از نتایج حاصل از تحلیل غیرخطی پانل های پیش ساخته بتنی در نرم افزار اجزا محدود ABAQUS و به کارگیری نرم افزار SAP2000، تاثیر این شیوه مقاوم سازی بر پاسخ لرزه ای قاب های فولادی خمشی موجود مورد بررسی قرار گرفته و نتایج در حالت های مختلف با هم مقایسه شده اند.
فایل word بررسي رفتار ارتعاش ديناميکي عرشه پل هاي نوين شبکه اي دو لايه مختلط در مقايسه با پل هاي تير ورق مختلط در دهانه هاي کوتاه تا متوسط | WORD
مختلط با تکیه بر رفتار عرضی عرشه آنها و میزان مشارکت اعضای سازه عرشه پل در باربری در امتداد عرضی و ضریب بزرگنمایی دینامیکی مرتبط با پاسخ های تغییرمکانی که در آیین نامه آشتو به صورت Dynamic load allowance لحاظ می شود، پرداخته شده است. نتایج حاصل نشان دهنده رفتار عرضی به مراتب برتر و مقادیر کوچکتر ضریب بزرگنمایی دینامیکی در پل های شبکه ای دو لایه مختلط با توجه به قابلیت به مراتب بیشتر در توزیع عرضی بارها در مقایسه با پل های تیر ورق مختلط بوده است.
فایل word بررسي رفتار استاتيکي سيکلي پانل هاي برشي فولادي موج دار با حالات مختلف موج سينوسي, مثلثي و ذوزنقه اي | WORD
لسازی توسط نرم افزار Abaqus/CAE به بررسی و مقایسه رفتار هیسترزیس مدل ها با تغییر پارامتر های هندسی موج های سینوسی، مثلثی و ذوزنقه ای، تحت بارگذاری چرخه ای پرداخته شده که نتایج این پژوهش حاکی از عملکرد لرزه ای بهترموج سینوسی نسبت به دو موج مثلثی و ذوزنقه ای از نقطه نظر قابلیت جذب انرژی، میزان شکل پذیری و ظرفیت باربری میباشد همچنین رفتار هسیترزیس موج های هندسی هم جنس با افزایش بعضی پارامتر های کلیدی نظیر نسبت ارتفاع به طولموج بهبود می یابد.
فایل word بررسي رفتار چرخ هاي اتصال با ورق انتهايي هم تراز و تير با جان کاهش يافته | WORD
ل هم تراز به درون تیر هدایت می کند. برای این منظوریک اتصال هم تراز با تیر سوراخ دار به صورت اجزا محدود در نرم افزار ABAQUS مدل گردیده و تحت بارگذاری استاتیکی چرخه ای قرار می گرید. برای بررسی صحت مدل سازی از نتایج آزمایشگاهی مطالعاتپیشین بهره برده شده است. نتایج نشان میدهد اندازه و محل ایجاد سوراخ در جان تیر می تواند به نحو مناسبیشکل پذیری اتصالات را بهبود بخشد. علاوه براین می توان با افزایش قطر پیچ ها سختی موثر مورد نیاز اتصال راتامین نمود.
فایل word بررسي رفتار قاب هاي خمشي هوشمند بتني با آلياژ حافظه دار شکلي(SMA) در مقطع تير | WORD
می باشند که ضعف دیگر سیستم های میرایی را برطرف نموده اند. دراین مقاله رفتار قاب های خمشی هوشمند بتنی با استفاده از آلیاژ SMA در مقاطع تیرهای قاب بررسی شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد حضور آلیاژ هوشمند در قاب های خمشی بتن مسلح با پریود کمتر از یک ثانیه تاثیر قابل توجهی بر پارامترهای رفتار کلی سازه دارد و با افزایش ارتفاع سازه این تاثیر کاهش پیدا می کند. همچنین مقدار بهینه استفاده از آلیاژ هوشمند در مقاطع تیر برابر 25 درصد تعیین گردید.
فایل word بررسي عددي تاثير استفاده از ECC در اتصال تير-ستون بتني بر عملکرد لرزه اي اتصال | WORD
ه از کامپوزیت های سیمانی مهندسی (ECC) که به تازگی توسعه داده شده اند، می توان رفتار لرزه ای آن ها را بهبود بخشید. مطالعات آزمایشگاهی گذشته مناسب بودن رفتار اتصالاتی که در آن بتن معمولی با ECC جایگزین شده است را تایید کرده اند. در این پژوهش یک روش مدل سازی عددی برای اینگونه اتصالات توسعه داده شده است. مقایسه نتایج عددی به دست آمده با نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد که روش پیشنهادی با دقت قابل قبولی می تواند اتصالات بتنی دارای ECC را مدل سازی کند.
فایل word بررسي عددي ديوار هاي برشي کامپوزيتي (فولادي– بتني) همراه با پروفيل هاي فولادي مرزي | WORD
از هرگونه لغزش بین بتن و مقطع فولادی در ساخت و اجرا در واقعیت میباشد. هدف از این مدلسازی مقایسه پارامترهایی از قبیل ظرفیت شکل پذیری، مقاومت و اتلاف انرژی بین دیوارهای برشی کامپوزیتی مورد بررسی با نمونه ی دیوار برشی بتنی معمولی بوده است. که نتایج حاکی از آن است که، استفاده از این نوع دیوار برشی (کامپوزیتی) به خصوص در مناطق با لرزه خیزی بالا بسیار کارآمد و در تمامی پارامترهای مقایسه، رفتار بسیار بهتری با یک نسبت فولاد، از خود نشان دادند.
فایل word بررسي عملکرد گنبدهاي فضايي دولايه در برابر خرابي پيشرونده تحت شرايط بارگذاري و تکيه گاهي خاص | WORD
ها بحثیجدی و دارای اهمیت در طراحی، ساخت و نگهداری این ساختارهای ویژه است. در این نوشتار با در نظر گرفتن سه حالتبارگذاری و دو نوع شرایط تکیه گاهی مختلف، عملکرد خرابی گنبد فضایی دولایه ی دیامتیک، با انجام تحلیل استاتیکیغیرخطی و کاربرد روش مسیر جایگزین مورد ارزیابی قرارگرفته است. در نهایت مشخص شده است که کاستن از تعدادتکیه گاهها و نیز تمرکز بار در یک ناحیه ی موضعی از گنبد، آسیب پذیری نسبت به خرابی پیشرونده را به شدت تحت تأثیرقرار میدهد.
فایل word بررسي عملکرد لرزه اي قاب هاي فولادي با مهاربندهاي هم محور با استفاده از روش هاي مختلف تحليل سازه ها | WORD
ح عملکرد می باشد. بدین منظور برای دستیابی به سطحعملکرد سازه روش های مختلف تحلیل از جمله تحلیل های استاتیکی و دینامیکی یا خطی و غیرخطی با در نظر گرفتنمحدودیت های هر یک توصیه شده است. در این مقاله نتایج حاصل از بررسی عملکرد سطح ایمنی جانی ساختمان فولادی باسیستم باربر جانبی مهاربند هم محورویژه فولادی با استفاده از سه روش تحلیل سازه های استاتیکی خطی، دینامیکی خطی واستاتیکی غبرخطی مرسوم در نشریه 360 ارائه شده است و با یکدیگر مقایسه شده اند.
فایل word بررسي عوامل مؤثر بر نشست پي هاي سطحي تحت بار ديناميکي به روش اتلاف انرژي | WORD
ر را نشان می دهد و بر اساس مطالعات انجامشده مشخص شد که حرکت های پی ها حدود 30 الی 90 درصد از کل انرژی لرزه ای را تلف می کنند. با توجه به تستهای انجام شده دردانشگاه کالیفرنیا مشاهده شدکه حرکت لرزه ای در طول بزرگتر پی اتفاق می افتد و این نتیجه حاصل می -شود که وقتی نسبت گشتاور به برش M/HL بیشتر از یک باشد از این رواتلاف انرژی از طریق حرکت گهواره ای می تواند صورت گیرد و در پایان به صورت خلاصه توضیحی در مورد روش های اتلاف انرژی در سازه ها داده می شود.