فایل word مقاله سبک معماري در دوره رنسانس در اروپا

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل word مقاله سبک معماري در دوره رنسانس در اروپا دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل word مقاله سبک معماري در دوره رنسانس در اروپا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل word مقاله سبک معماري در دوره رنسانس در اروپا

معماری در کلیساها
فرود اینگه هلند
گسترش رنسانس در ایتالیا
اوج رنسانس
روش گرایی
کتابخانه لورن تین
گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا
Legacy رنسانس
منابع

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل word مقاله سبک معماري در دوره رنسانس در اروپا

1- تمدن رنسانس در ایتالیا, 186, ترجمه انگلیسی, توسط اس جی سی میدل مور در دو جلد, لندن, 1878
2- اروین پانوسکی, رنسانس و رنسانس ها در هنر غربی (نیویورک, هارپر و رو, 1960)
3- بعضی موارد در مورد تاریخ معماری, یعنی سر بانیتر فلچر, شامل باروک به عنوان مرحله ای از معماری رنسانس, به خاطر گسترش, تنوع و تغییر جهت یابی آن از سبک کلاسیک در اینجا مطرح نمی شود و موضوع یک مقاله اصلی می باشد
4- ایتالیایی از لحاظ ادبی به 1400 ترجمه می شود و مطابق با قرن پانزدهم می باشد
5- رنسانس اولیه در معماری در توسعه های ونیس بیشترین کاربرد را دارد. به طوری که توسعه روان تری بین سبک های قرون وسکایی و رنسانس نسبت به فلورانس وجود داشته است. به “جان مک آندرو معماری ونیس رنسانس اولیه” مراجعه شود. (کامبریج, مطبوعاتMIT,1980)
6- هاوارد سالمن, فیلیپور برانلسکی, ساختمان ها (لندن, ازومر 1993)
7- آرنولد بروسکی, برامانته (لندن, توماس و هادسون, 1977)
8- آرنولد, هوسر, روش گرایی, بحران رنسانس و سرمنشأهای هنر مدرن (کامبریج, مطبوعات دانشگاه هاروارد, 1965)
9- کلیسای جامع چیهوآ, 1828-1725
10- باسیلیکا مینوردل سانتو نینو, ساختار کنونی, 39-1735
11- لیست مشخصات زی از لیست بر پایه بانیلستر فلچر گسترش می یابد. به ذیل مراجعه شود
12- کاربرد اصلی این مشخصه گنبد بزرگی از ساختمان کاپیتول ایالت متحده (در سال 1856 شروع شد) در واشنگتن دی سی است و تمام ساختمان های پایتخت به سبک بازسازی رنسانس می باشد
13- بانیستر فلچر acdafghijklanpqrstuvw, تاریخ معماری با توجه به روش مقایسه‌ای (اولین انتشار در سال 1866, چاپ کنونی, سال (200 علوم و تکنولوژی اسویر, ISBN 0750622676)
14- آندرو مارتین دالabcd, انسان و رنسانس, 1966, پل هاملین, ISBN ناشناخته
15- ایلان راکامabcdefgh, رنسانس, دایره المعارف مصور, 1969, اکتاپوس, ISBN
16- بی- آر, رنسانس اروپا, 1520-1480, 1971, ISBN 0066324355 فونتوآ
17- هلن گاردنرabcd. هنر در قرن ها, چاپ پنجم, هارکورت, توسعه بریس و جهان
18- کروپ استون, تروین, معماری جهان, 1963, هاملین, صفحه 243
19- رورت اریک ولف و رونالد میلن, abcdef رنسانس و هنر روش گرایی, 1968, هاری, ان, آبرافر
20- گیووانی فانلی, برانکسلی, 1980, بکوکسی ادیتور فیرنز
21- جوز ریکورت, لئونیس باپتیست آلبرتی, طراحی معماری, جلد 49, شماره 6-5, هلند استریت, لندن
22- نیکولاس پوسنرabcde, خلاصه ای از معماری اروپایی, پنیکان,1964,ISBN نامشخص
23- موریون کامینسکی, هنر و معماری ونیس, 1999, کونمن, ISBN
24- پوسنر و کاردنر مطرح می سازند که میشل آنجلو ایده کنبده نوک تیز را که در فلورانس مطرح می باشد را پایه ریزی کرده است سپس در دوران پیری خودSilgaette پایین تر را تغییر داد. و اینکه دلاپورتا از اندیشه اصلی میشل آنجلو الهام گیری داشته است
از طرف دیگر مانیکا مطرح می سازد که کنبدنوک تیز راه حل نهایی و همراه با تفکر میشل آنجلو در بصری ظاهری ساختمان بوده است
25- لاد ویک گلد اسکیدر, میشل آنجلو 1964, فیدون
26- توصیف شده توسط نویسنده معماری سباستینو سرلیو, 1554-1475, در “Tutte l’opere d’architetura et prospectivaref”
27- یانفرد واندرام, توماس ریپ, پائولو مارتون, آندره پالادیو, تاشن, ISBN
28- خانه ملکه, کرینویچ, خانه پذیرایی, وایت هال
29- جانسون اچ, دابلیو, ab, آنتونی, جانسون (1997) تاریخ هنر, نیویورک هاری, ان, آبرافر, ISBN
30- جان سامرسون, معماری در بریتانیا, 1830-1530, چاپ 1977, پلیکان, ISBN
31- Spatgtik bis zum maniersmus, فرانکفورت اف فین, 1960, ویل فرد کخ, سبک معماری, ورشو, 1006
تجارت برونسکی
ترودس برونسکی, تاریخ معماری, ویدا وینکتو اسوسینیوم, 1990
Mleczyslaw Gebarowicz, studia nad dziejami kujtury artystycznej poznego 1962, تورنه, renesansu w polsec
32- قصر راکوکزی مورد دسترسی واقع شد 23 اکتبر سال 2006
33- تصویر کلیسای کوچک باکو (08-1506)
34- جان پوسکین, انجمن کامرن کامبریج
35- یک مثال تأثیر گذار, باشگاه اصلاحات در لندن (184) توسط چارلز باری تا حد زیادی از پالازوفازنیس ابهام گیری داشته است که تصاویر و تفسیر در بالا مورد بحث قرار داده شد
36- چارلز گارینه
37- لوئیس سالاین

معماری در کلیساها

کلیسای سان فرانسیکو یک بازسازی ساختار گوتیک که مانند سانت آندن به گونه ای  بود که سر در برخوردار از طاق پیروزی روحی را در خود داشت. و متأسفانه این بنا ناتمام باقی مانده است

سانت آندن یک ساختمان بسیار دینامیک می باشد. سر در پیروزی آن از کنتراست های شدیدی برخوردار است. پیش آمدگی و نود نظم نیمستون ها وجود دارد که عناصر معماری را نشان می دهد اما ضرروتاً غیر عملیاتی می باشند, بسیار کم عمق می باشد. این  است و بتاین با ارگ زیاد تو رفته که باعث فراهم شدن رواق بزرگ جلو در اصلی می شود. اندازه این درک در نمای مستقیم در دو روزنه مربع شکل در بالا می باشد که اطراف آن را شکل داده است. نور و سایه تأثیر بسیار زیادی روی سطوح ساختمان دارد و این بخاطر کم عمق بودن mouldings و عمق هشتی آن می‌باشد. در قسمت داخلی را آلبرتی با  و راهروها سنتی را قرار داده بود

در عوض پیشرفت آهسته و ماهرانه ای از ارگ های بلند متفاوت و دروازه های مربع شکل کوتاه و تکرار نقش و نگار طاق پیروزی سر در وجود دارد

سانت آندن, مانتآا, سردر, عکس رز


فرود اینگه هلند

دو تا از بهترین ساختمان های مشهور آلبرتی در فلورنس بالا زو و روسلی و در ماریا نووالا می باشند. آلبرتی برای کاخ ترتیب های کلاسیک ستون ها را در سردر روسه سطح بکار برده است که مربوط به سال 51-1446 می‌باشند. در سانتا ماریا نوولا او مأموریت داشت تا اکوراسیون سرور را تمام کند. او حراج را در سال 1456 کامل کرده کار تا سال 1470 تمام نشد

سردر سانتاماریا نووالا, سال 70-1456 را نشان می دهد

قسمت پایین ساختمان از طاقچه های سبک گوتیک و کوراسپون مدرن چند رنگی را داشته است یک پنجره ocalar بزرگ در قسمت پایان رواق وجود داشته است که مورد توجه قرار داده شده است

آلبرتن به سادگی هر چیز که قبلاً در جای خود قرار داشت و سنت فلورئیتین را برای رنگارنگی که به خوبی در صومعه سان گیووانی برقرار گردیده بود و محترم ترین ساختمان در شهر بود و احترام می گذاشت اکوراسیون عمداً از مرمر چند رنگ بود که بصورت سف اما دارای ترتیب بود که با محفظه های منظم و نقش و نگار دایره ای ساخته می شد که به شکل پنجره مرور و گرد تکرار می شد. و قرار بود دستگاه استاندارد در نسانس برای حل کردن مسئله ارتفاع های سقفی متفاوت پدید آید و فضای بین سطوح افقی و عمودی را در خود قرار دهد

گسترش رنسانس در ایتالیا

در قرن پانزدهم محکمه های بعضی دولت های ایتالیایی دیگر مرکزی برای گسترش فلسفه, هنر و معماری رنسانس تبدیل شده بودند

در مانتوآ محکمه گنزاگا Gonzaga وجود داشت که آلبرتی در کلیسای بزرگ دارای سالن دراز سانت آندن وسان سباستینو را طراحی کرد

اربینو مرکز مهمی با کاخ دوکی جدید بود که در آنجا ساخته شده بود. فرارا تحت است Este در اواخر قرن پازدهم گسترش یافت به طوری که چندین کاخ جدید مانند پلازو دی دیامانتی و پارازو و اسکی فاینو برای بورسودست ( Borso dEst) ساخته شده در میلان تحت ویسکانتی سرتو سادی پاویا کامل شد و سپس تحت اسفورزا کاستلو اسفورز اسکو ساخته شد

در وینس, سان زاکاریا اولین سردر رنسانیسی خود را با دستان انتونیو کامبلو و مورو گوداسی که در دهه ی 1480 شروع شد به دست آورد. گیووانتی ماریا ناسکانتو, معمار مجسمه سازی ورنی معماری رنسانی را در  با لوگیا کورمارو در باغ آلبیس کورنارو انجام داد

در جنوب ایتالیا استادان رنساسی توسط آلفا نزووی از آروگون بعد از پیروزیش بر پادشاه نابلز به نابلز خوانده شد. قابل توجه ترین مثال ها از معماری رنسانس در آن شهر کاپلا کاراک سیولو می باشد که بر امانته و پالازو اورسینی دی گراوینا نسبت داده می شود که توسط حبرئیل رانهلو بین سالهای 1513 و 1549 ساخته شده است

اوج رنسانس

 در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم معمارانی مانند برامانته, آنتونیو, دوسانگالو, یانگر و دیگران مهارت سبک تجدید بنا شده و توانایی برای به کار بردن آن در ساختمانهایی مانند کلیسا و شهر پالازو را نشان دادند که کاملاً با ساختارهای دوران عقیق متفاوت بود. این سبک دکوراسیون بیشتری داشت و تزئینات مجسمه سازی, گندها بسیار شاخص بودند. دوره معماری به عنوان اوج رنسانس معروف می باشد که با دوران رئونالدو, متیل آنجلو و رانائل تطابق دارد

لینک کمکی